ÅNGRAT KÖP / RETUR

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt på icke reavaror, enligt Distansavtalslagen. Det innebär att om du köper en vara på postorder eller via Internet, har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan. Reavaror går ej att returnera.
 
Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 10 dagar. Har du valt faktura kommer beloppet att dras bort från fakturan. Har du hunnit betala fakturan så kommer beloppet att krediteras av Klarna. Du får ett mail från oss när returen är mottagen. Som kund betalar du själv returfrakten och ångrad produkt ska alltid returneras i oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt. Du väljer själv hur du vill skicka tillbaka paketet, med DHL, Posten eller annat transportsätt.

OBS! Om du ångrar en order sedan paketet är skickat från oss men innan du hämtat ut det måste du alltid hämta ut ditt paket ändå, du kan inte enbart låta bli att hämta ut paketet. Det kan ta upp till 4 veckor innan vi får ett outlöst paket i retur och då kan du som kund råka ut för extraavgifter och dröjsmålsavgifter från Klarna, eftersom vi inte känner till att ordern inte hämtats ut förrän returen når oss. Dessutom tvingas vi debitera dej en avgift på 279 kr för outlösta paket, det är vad en retur kostar oss.

Skicka tillbaka din retur till:

Familyroom
Att: Returer
Berghamnsvägen 57
16571 Hässelby

OBS! Detta är vår kontorsadress,  här har vi inte vårt huvudlager, så vi kan inte ta emot returer som lämnas på plats. De måste skickas.

Ange alltid ditt Ordernummer i returen. Om du har tillgång till skrivare kan du printa retursedeln i länken nedan och bilägga i paketet, annars skriver du uppgifterna på en lapp.

Reklamationsrätt - enligt konsumentköplagen
 
Är det fel på en vara du köpt kan du enligt konsumentköplagen ha rätt till reparation, omleverans av en ny felfri vara eller att häva köpet och få pengar tillbaka. Din orderbekräftelse gäller som garantibevis.

Kontakta oss om din vara är skadad eller felaktig så löser vi det: Info@familyroom.se

Retursedel

Här kan du ladda ner en retursedel att bifoga din retur:

Kontakta vårt Kundservice

E-post*

Namn

Ev Order Nr

Meddelande