*************************************************************************************************************************************************

LEVERANSTIDER SOMMAREN 2017

Lagret har sommarstängt mellan den 4/7 och den 4/8. Webbutiken är öppen för ordrar som vanligt under denna period, men leveransen kommer efter den 5/8. Ha en riktigt skön sommar! **

**************************************************************************************************************************************************

Leveransvillkor

Fri frakt erbjuds om du handlar för över 799 kr inom Sverige, övriga ordrar skickas till fast fraktkostnad på 57 kr. Vi levererar alla lagervaror inom 1-5 dagar i Sverige, i samarbete med speditörerna Postnord och DHL Servicepoint. Beställningsvaror levereras med Schenker eller UPS direkt från tillverkaren inom den leveranstid som står skriven i produktbeskrivningen. Du aviseras via post, mail eller sms när paketet har anlänt till ditt Utlämningsställe. Paketet ligger kvar på utlämningsstället i max 14 dagar. Outlösta paket debiteras med 279 kr.

OBS! Om du ångrar en order sedan paketet är skickat från oss men innan du hämtat ut det måste du alltid hämta ut ditt paket ändå, du kan inte enbart låta bli att hämta ut paketet. Det kan ta upp till 4 veckor innan vi får ett outlöst paket i retur och kan makulera order/faktura och då kan du som kund råka ut för extraavgifter och dröjsmålsavgifter från Klarna, eftersom vi inte känner till att ordern inte hämtats ut förrän returen når oss. Dessutom tvingas vi debitera dej en avgift på 279 kr för outlösta paket, det är vad en retur kostar oss.

Speditörer
Leveranstiden är normalt ca 1-5 arbetsdagar för lagervaror som finns på vårt centrallager. Beställningsvaror beställs direkt från leverantörens lager och levereras inom angiven leveranstid. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat, om vi till exempel får vänta på leverans från leverantören. Då meddelar vi dej detta och levererar din beställning så fort vi bara kan. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.

Leveransbekräftelse
När vi har tagit emot din order får du en Orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även en ett e-postmeddelande med en Leveransbekräftelse i samband med att produkten/produkterna lämnar lagret.

Transportskador
Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via e-post: info@familyroom.se. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar. För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage och gärna maila oss ett foto så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.

LEVERANSER UTRIKES

Vi skickar paket under 2 kg till övriga Europa. Är du osäker på vikten på det du tänkt beställa, maila oss så väger vi det åt dig. Frakten för paket under 2 kg inom Europa är 255 kr. Vi skickar med Postnord.

Kontakta vårt Kundservice

E-post*

Namn

Ev Order Nr

Meddelande

POPPIS JUST NU